Předem se chci omluvit všem, kteří k nám šli pro Svatomartinské - letos jsem ho neprodával. Proč? Protože jsem toho názoru, že tato marketingová bublina je především určena pro supermarkety. Navíc tato uspěchaná, jednoduchá a neosobní vína mě vůbec neoslovují. Pro milovníky vín nic nepřináší. Dle mého názoru škoda husy k takovému vínu.
Na sv. Martina jsem si pochutnal na Rulandském bílém 2009 od pana Vondráka, které jsem měl dlouhodobě uložené ve sklípku (na etiketě je čas ve sklípku jasně vidět). Bylo to krásné víno zlatavé barvy, úžasné vůně, plné chuti, vše v krásné harmonii, jak se sluší na tuto Burgundu. Výjimečné víno ve vynkající kondici, víno, které mi leželo v hlavě několik dní a stále jsem se ve vzpomínkách k té kráse vracel. Pravda je, že toto víno mě zaujalo před dvěma lety, ale nadšený jsem z něj nebyl. A bum, dlouholeté ležení ve třista let starém sklípku udělalo tento zázrak! Toto je ukázkovým případem proč mít vinný archiv a vína pít až ve správný čas.
Špatná zpráva je, že víno už není.